0

Samsung Galaxy S II

Posted by McRain on Selasa, Jun 21, 2011 in
Smartphone dengan gelaran 3S Speed (kelajuan), Screen (paparan skrin) dan Slim (Nipis).  Phone ni telah mendapat gelaran Smartphone ternipis di dunia menewaskan Sony Experia Arc dengan ketebalan 8.49mm.


















Spesifikasi tidak banyak berubah daripada Galaxy S, skrin Super AMOLED Plus 4.3inci yang ditambah enjin pemprosesan imej DNIe+ dapat memberikan pengalaman visual yang lebih baik. Processor ditingkatkan kepada 1.2GHz dual-core ARM Cortex A9 dan kamera 8MP yang dapat menyokong perakaman video berdefinasi tinggi penuh (Full HD 1080p). Kamera depan juga telah ditingkatkan kepada 2.0MP.

















OS yang dibekalkan adalah Android 2.3 Gingerbread digabungkan dengan UI Touchwiz 4.0 yang baru. Antaramuka Unlock telah ditambah baik, so dapat dibuka dari semua arah.  Kalau mesej baru masuk atau ada missed call, semuanya akan terpapar di sisi antaramuka unlock (tp bubblelock dari Nokia gerek seh...)

Aplikasi lain yang ada cam Kies Air, boleh ler connect dengan hp lain or komputer melalui wifi kalau nak share file. Mini Diary plak boleh connect trus dengan Google dan Gagebu, software yg bleh record segala perbelanjaan.

0 Comments

Catat Ulasan

Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Free Blogger Templates created by The Blog Templates